לפני שעולם האיקומרס היה קיים, שלטו נקודות המכירה הפרונטליות באופן די ברור בתקציב הפרסום הכולל. הן שימשו הגמוניה משמעותית במסע הלקוח עד לרכישה והמרה, כשמספר התחנות במשפך השיווקי עד אליהן היה קטן מאוד. היום, כשכמעט לכל רשת גדולה יש גם מנגנון שיווק משומן , נראה שחל פיחות מחשבתי מצד משווקים בחשיבותן של נקודות המכירה, אך הנתונים מראים אחרת:

כ-75% מהחלטות הקנייה נלקחות בנקודת המכירה עצמה.

הלקוח כבר נמצא פיזית בבית העסק. הוא רואה את המוצרים ויכול להרגיש, למדוד ולטעום אותם. מה שנשאר זה פשוט לכוון אותו לסגירת העסקה. את זה ניתן לעשות על ידי הקניית חווית קניה מרגשת, מתוכננת ומוקפדת. ולא פחות חשוב מכל זה – חווית קנייה ממירה, מה שמצריך ראייה מכירתית כוללת הבאה לידי ביטוי בכל הרמות וההיבטים בנקודת המכירה. כאן נכנס לתמונה מערך עיצוב חווית קנייה בנקודות מכירה.

מה זה מערך עיצוב חווית קנייה?

כל קמעונאי שתשאלו, יציין שהדבר הקשה ביותר אינו למצוא מוצר טוב או שטח חנות, אלא עובדי מכירה טובים ויעילים. בהיעדר המשאב הכל כך חשוב הזה, על מעצב חווית הקניה לחשוב על כל היבט במסלול הלקוח מרגע כניסתו לבית העסק. מערך עיצוב חווית קנייה כולל את מסלול ההליכה, הריח, מיקום כל מוצר ומוצר במסע הלקוח בחנות, תאורה ומרכיבים נוספים. כל דבר צריך להילקח בחשבון. כל טעות ברצף שבין הלקוח למוצר (מיקום/צבע/פונט לא מתאים לדוגמא) יכולה להביא לאיבוד הקשב של הלקוח ולסכן את סגירת העסקה. יש לנו מספר שניות לשכנע את הקונה לקחת את המוצר מהמדף. אנו מומחים בהענקת חוויה נכונה המותאמת למותג שלך, שהוא תוצר של תהליך חשיבה משותף.

מצ’עמם? לא אצלנו!

בעולם של סיפוקים מיידיים, של אלפי גירויים אפשריים (מישהו אמר נטפליקס?) בו זמן טעינת עמוד אינטרנט שמתארך בשניה אחת עלול להביא לנטישת הלקוח – אנחנו חייבים לספק ללקוח הפוטנציאלי ריגושים, ויזואליים ומחשבתיים כאחד. תורת עיצוב חווית קנייה אינה יצאת דופן מההיבט הזה; גם כאן אנחנו מספרים סיפור, והסיפור הזה מתחיל עוד לפני שהלקוח נכנס לחנות – מחלון הראווה של בית העסק, דרך הכניסה, המדפים ובא לידי ביטוי עד להגעתו לקופה. כלל האצבע כאן הוא לא לשעמם את הלקוח אלא לעורר אצלו תחושת “וואו!” ולמשוך אותו פנימה.

איך עושים את זה?

כמו בעולם האונליין, גם כאן אנחנו משתמשים במניפולציות שהוכיחו את עצמן בעבר על מנת לספק ללקוח חווית קנייה משמעותית, שצורבת אצלו את המותג בתודעה כחוויה חיובית. חווית הקנייה אינה המטרה, אלא הכלי שבאמצעותו ניתן לשמר לקוח, לחזק אצלו את הביטחון במותג גם לאחר שביצע רכישה ולטפח אצלו נאמנות למותג כדי שיחזור לרכישות נוספות, באופליין ובאונליין. גם לסגמנטים של לקוחות המאופיינים כקונים מובהקים באונליין, נקודת המכירה מהווה עוגן חשוב מאין כמותו, המשמש טיפוח אתוס סביב המותג (אם עושים זאת נכון) ויצירת בידול המייחד אותו מכל מתחריו.

כבר יש פייסבוק, אינסטגרם, אתר. בשביל מה צריך את זה?

התחרות על תשומת הלב והריגוש של הצרכנים רק הולכת ועולה. התוצאה של מגמה זו מעידה על תוצאות בשטח: רק מי שמשקיע גם באופליין וגם באונליין בצורה שלא מייתרת אף שיטת פרסום, זוכה לקצור את פירות ההשקעה בכל פלטפורמה באופן מובהק.
המשוואה כאן ברורה: עם כל כך הרבה תחרות, מותג שיקדיש משאבים בטיפוח מערך כולל של עיצוב חווית קנייה בנקודות המכירה, יתבלט מעל מתחריו. תסתכלו על זה ככה: האונליין מטפח ומקדם את המותג ומוצריו ומביא לקוחות לנקודות המכירה. חנות שעוצבה בצורה מקצועית, מעניקה ללקוח חווית קניה אשר מממשת את הפוטנציאל לקניה גדולה יותר ומקטינה את התלות באנשי המכירות בחנות. ואת זה צריך לעשות מדויק, נכון, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים.
סטודיו אמיר צור מתמחה בהקניית עיצוב חווית קנייה, עם ניסיון רב שנים בעבודה עם מותגים בתחומים רבים. בין לקוחותינו: טופי הילפיגר, מולטילוק, ראלף לורן, נספרסו, בנק דיסקונט ורבים אחרים.

לפרטים ופגישת ייעוץ ללא התחייבות צרו קשר: 054-639-4029